Математика 2 клас Тема. Закріплення таблиці множення числа 2. Розв’язування вправ і задач на дві дії різного ступеня.




Математика

2 клас

Тема. Закріплення таблиці множення числа 2. Розв’язування вправ і задач на дві дії різного ступеня.

 

Мета: формувати навички розв’язування прикладів і задач, які включають  дії різного ступеня; закріпити знання учнів із теми «Множення  числа 2»; розвивати логічне мислення  і увагу учнів, їх творчу уяву; виховувати наполегливість, почуття відповідальності, дбайливе ставлення   до здоров’я.

 

Обладнання: таблиці  з умовами задач, фігурки набірного полотна; картки для індивідуальної роботи, малюнки із зображенням лікаря Айболить, вовка, пінгвіна.

 

Тип уроку. Урок закріплення знань.

Хід уроку

І. Організація класу 

1. Створення емоційного настрою уроку  

- Добрий день, всі друзі щирі!

Рада вас вітати в мирі!

2. Тренінг "Умій володіти своїм настроєм"  

─ Щоб наша зустріч була приємною, спіймайте посмішку сонечка і прикрасьте нею своє обличчя. Подаруйте свою веселу посмішку сусідові, нашим гостям.

-         Доброго дня!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

-         Але в нас сьогодні є ще один гість. Відгадайте, хто.

Він звірят усіх лікує,

Від хвороби їх рятує.

Вилікує він за мить

Все, що в звірів заболить.  

                                Лікар Айболить

Він прийшов побажати  усім нам здоров’я. Бо від здоров’я залежить самопочуття, настрій,  успішність навчання. Здоров’я ж великою мірою залежить від харчування. Тож давайте ознайомимося з правилами вибору корисної для здоров’я їжі.  Добрий лікар Айболить даруватиме нам свої поради за кожне правильно виконане  завдання.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

-         Відкрийте зошити. Перевіримо, як ви виконали домашні вправи.

-         А тим часом один учень попрацює на карточці.

Задача № 451

-         Подивіться як  роз’язано задачу. Із записаних на дошці виразів

вибрати той, який є розв’язком саме цієї задачі.

              (25-12)+15                 (25+12)-15            (15+12)-25

-         Про що дізналися в першій дії? (Скільки було потрібно всього робітників)

-         Про що дізналися в другій дії? (Скільки робітників ще треба прийняти)

-         Скільки буде, якщо результат останньої дії збільшити на 10? (32)

Вправа 452

-         Прочитай приклад, у якому виконується тільки дія додавання. (18+32=50)

-         Тільки дія віднімання. (60-10=50)

-         В яких виразах на дві дії останньою виконується дія додавання? (2•5+40=50, 2•8+34=50)

-         Що таке множення? (Це додавання однакових доданків)

-         Як називається результат дії множення? (Добуток)

Картка

  1. Розв’яжи задачу.

Маса качки 2 кг. Яка маса 4 таких качок?

2. Обчисли.

2•9+40=

- А ось і перша порада: «Їжа має бути різноманітною». Вона повинна складатися з різних продуктів, щоб збагатити  організм усіма  необхідними для нормального розвитку вітамінами. 

- Здайте зошити. Відкрийте зошити №2. Запишіть дату.

- Хто знає, яке сьогодні свято? Андрій Первозванний був першим з 12 апостолів, який пішов слідом за Ісусом Христом.

ІV. Усний рахунок

  1. Розв’язати кругові приклади

2 · 3         18+42         6+27                                

30-28       33-15         60-30                                                 

  1. Математичний диктант (М. д.)

                           Добуток             сума            добуток          різниця

2х6                25+26              2х7            53-24   

–       Запишіть результати прикладів у зошити.

–       Один учень зачитає свої результати, а всі інші картками будуть

сигналізувати правильність відповіді.

(Вчитель демонструє пакети із надписами: молоко, сметана, сир, масло)

-         До якої групи належать ці всі продукти? (Молочні)

–       Лікар Айболить рекомендує  їсти якомога більше молочних продуктів.

У молоці містяться всі основні поживні речовини, необхідні дитячому організму.  У народі кажуть: «Літом без молока – як узимку без кожуха».

  1. Гра «Лото» (1 учень)
  2. Задачі-вірші

Прийшла матуся з магазину,

Молочного повна корзина.

Уважні будьте - все по два:

Свіженького в пакетах молока,

До борщику смачненької сметани,

кефіру два, два йогурти з вишнями.

Скільки ж пакетів усього купила

Моя матуся мила?

  1. Цілий тиждень хлопчик  пив по 2 склянки молока щодня. Скільки

всього молока він випив?

  1. Скільки всього ніг у 7 страусів і 1 кенгуру?
  2.  Гра «Таблицю множення не забувай, відповідь швидко називай»

(Гра з м’ячем)

V.  Хвилинка каліграфії з логічним завданням

 — Повторимо склад числа!

 11 — це 6 і             13 — це 7 і                 15 — це 8 і            

-         Подивіться на перші числа кожного виразу. Яку закономірність ви

помітили тут? (Кожне наступне число збільшується на 2)

–       Два складається з верхнього правого заокруглення, дов­гої прямої похилої

лінії та хвилястої горизонтальної лінії.

-         Напишіть каліграфічно  цифру 2 стільки разів, скільки разів на вашу

думку повинна їсти людина протягом дня,  а в другому рядку – числа третього десятка (21,22,23,24…).

– Які числа записали?

-          Харчуватися треба 4-5 разів протягом дня в один і той самий час.

Головне, не переїдати.

VІ. Актуалізація знань учнів

  1. 1.     Вправа «Незакінчене речення»

– Ми знаємо такі арифметичні дії … (додавання, віднімання, множення).

– Якщо в виразі є дія додавання  і множення, то … (першою виконуємо дію множення)

  1. 2.     Метод „ ПРЕС” 

-         Поясни обчислення виразу. Використовуй слова:

Я думаю... 
Тому що.... 
Отже... 

2•7+86=

— Спочатку виконаємо дію множення (дію I ступеня), а потім — додавання (дію II ступеня).

VІІ. Повідомлення теми і мети уроку

–  А на сьогоднішньому уроці ми будемо розв’язувати приклади і задачі, які містять в собі дії додавання, віднімання  і  множення.

-         Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Чого хотіли б навчитися?

-         Я  очікую, що ви будете сьогодні дуже старанні і легко засвоїте 

навчальний матеріал.

-         А наш гість  нам радить їсти свіжоприготовлені страви, що легко

засвоюються нашим організмом і приносять йому користь. Щоб не сталося такої біди, як з вовком.

VІІІ. Розвиток обчислювальних навичок

Вовчик-братик захворів,

Животик в нього заболів.

Цікаво, що ж ти, друже, їв?

-         Ой, сухариків солоненьких пакетик,

Тістечка давнього рулетик.

Ще чіпсів з перцем десь пакетів зо два.

-         Негайно треба лікаря спитати,

Як Вовчика від болю врятувати.

-         А щоб отримати пораду, виконаємо обчислення прикладів на дві дії

різного ступеня. Відкрийте підручник на ст. 73.

-         Працюйте швидко, бо хворому дуже погано.

Вправа 454

1 варіант запишіть ті вирази, в яких останньою виконується дія віднімання

2•8-15=1             2•8-12=4              2•9-9=9

2 варіант запишіть ті вирази, в яких останньою виконується дія додавання

2•7+36=50          2•5+10=20           2•4+62=70

Взаємоперевірка.

 

-          Лікар Айболить радить не споживати надто гостру та солону їжу.

Вона  шкодить нашому організму.

-         ІХ. Фізкультхвилинка

2х2=4 – Кіт живе в квартирі    / присідають, показуючи кота

2х3=6 – Мишок він не їсть      /заперечують помахом вказівних пальчиків

2х4=8 – Розлінився зовсім      / піднімають руки вгору, потягуються         2х5=10– Мама і дівчинка Леся /руки витягнуті вперед і зігнуті в ліктях

2х6=12 – З котиком сваряться /лікоть правої руки на долоні лівої і навпаки

2х7=14 – Якщо будеш лінуватись /потягуються, стаючи на носочки        

2х8=16 – Можеш від нас геть податись  / руки розводять в сторони       

2х9=18 – Котик ліниво нявчить /виконують коловий рух головою

2х10=20 – І за мишками біжить /біг на місці

                  Мишки швиденько у нірки втікають,

                  А учні тихенько за парти сідають.

-         Утримуватися від споживання жирної їжі. Можете набрати зайвої ваги

і стати такими лінивими як котик.  А навпаки - їсти якомога більше овочів і фруктів. Дуже корисно дітям споживати різноманітні салати з овочів, в яких є багато вітамінів.

Х. Робота над задачами

-         Розгляньте наступний малюнок.

-         Що зображено на малюнку? (Мішок з борошном)

-         Що про нього відомо?

-         Який вираз складено?

-         Що означає число 2? (Маса 1 мішка)

-         Що означає число 5? (5 мішків)

-         Про що ми дізнаємося в задачі, обчисливши цей вираз?

-         Складіть умову задачі.

-         Один мішок борошна важить 2 кг. Яка маса 5 таких мішків?

-         Дайте відповідь на запитання до задачі. (2•5=10кг)

-         Складіть самостійно ще одну задачу за аналогією.

-         Не захоплюватися випічками із борошна. Із борошна роблять дуже

смачні тістечка, печиво, торти, але не треба їх надмірно вживати.                                                                                

  1. 1.     Задача 455

-         Для їдальні купили сік у банках і в сулії. Скільки всього літрів соку

купили?

-         Розгляньте малюнок. Скільки банок?

-         Що означає число 2?

-         Що означає число 6?

-         Про що запитується в задачі?

-         Складемо тепер свою умову задачі.

-         Для їдальні купили 5 банок соку по 2 л у кожній і 6 л в сулії. Скільки всього літрів соку купили?

-         Якщо відомо, що є 5 банок і в кожній вміщається по 2 л, що звідси можна знайти?

-         Якщо ми знайдемо, скільки літрів соку в усіх банках і знаємо, скільки в сулії, про що ми можемо дізнатися далі?

-         Чи дали ми відповідь на запитання задачі?

-         На скільки дій задача?

-         Хто піде до дошки? Запишіть.

-         Який вираз складемо? (2•5+6)

-         Прочитаємо друге запитання до задачі.

-         Що треба зробити? (Порівняти сік, що в банках і в сулії)

-         А щоб порівняти….

-         Який вираз складемо? Запишіть тільки вираз. (2•5-6)

-         До цієї задачі ще можна скласти обернену.

-         У їдальню завезли 16 л соку.  У 5 банках по 2 л у кожній і у сулії. Скільки літрів соку було у сулії?

-         В цій задачі ми вже виконували і дію множення, і додавання, і віднімання.

-         Як ви думаєте, який це сік? Чому? Соки виготовляють як з овочів, так і з

фруктів. Вживати частіше натуральні соки. Свіжоприготовлені вдома соки надзвичайно корисні.

  1. 2.     Гра «У магазині»

-         Скільки коштує одна цукерка? Яка ціна однієї шоколадки?

Продайте мені 5 цукерок і одну шоколадку. Скільки коштує вся покупка?

-         Складіть умову задачі.

-         Запишіть розв’язання.

- Ми всі полюбляємо солодощі, але їсти їх треба в міру. Вони, в першу чергу, викликають захворювання зубів, шкодять шлунку.      

Офтальмологічна пауза

• «Намалюйте» очима сонечко  спочатку за годинниковою стрілкою, а потім - проти годинникової стрілки. 

• У тому ж положенні заплющіть  очі, сильно примружтеся, потім розплющте очі. Повторіть 5-6 разів. 

• Сидячи поставте руки на пояс. Поверніть голову ліворуч, подивіться на лікоть лівої руки. Оберніться направо і подивіться на правий лікоть. Виконайте 5-6 разів. 

• Заплющіть повіки. Помасажуйте їх кінчиками пальців 10—15 секунд

  1. 3.     Задача456

-         Послухайте задачу. Які ключові слова?

Було – 38л

Відлили – 9п. по 2 л

Залишилося - ?

-         Які числові дані?

-         Що означає число 38? 9? 2?

-         Яке запитання до задачі?

-         Число, яке залишається, воно яке?

-         А менші числа ми як шукаємо?

-         Що треба віднімати?

-         Чи знаємо ми скільки було?

-         Скільки відлили?

-         А що ми знаємо про те що відлили?

-         А чи можна за цими даними дізнатися - скільки відлили? Як?

-         А тепер можемо дати відповідь на запитання задачі?

-         Розв’яжіть задачу самостійно.

                          План

  1. Скільки літрів молока відлили?
  2. Скільки молока  залишилося?

 

ХІ. Робота в зошиті

  1. 1.     Самостійна робота
  2. 2.     Порівняй значення виразів. Перфокартки

2•3+5     2•4+5

2•7-9      2•9-9

2•5-6     2•8+3   

-          Ви гарно попрацювали. Айболить нам радить їсти  більше рибних і

м’ясних продуктів. Особливо корисна морська риба.

Вправа 1, с. 42

1 варіант                                                                       2 варіант

2•4+23      2•8+34          2•7+56                  2•5+36      2•9+45          2•6+38

Взаємоперевірка. Робота в парах.

2. С. 43, Задача4

- Самостійно прочитайте скорочений запис до задачі.

- Складіть умову задачі.

У мами було 12 цукерок. Вона віддала 4 дітям по 2 цукерки кожному.

Скільки цукерок залишилося?

         - Самостійно усно обчисліть. Запишіть результат.

ХІІІ. Робота з геометричним матеріалом

–  Але, хто це ще  проситься  до нас на урок? 

–   Та це ж пінгвін! Він захворів.

Вчитель: (демонструє малюнок пінгвіна, складеного з геометричних фігур).

– Допоможемо пінгвіну потрапити на прийом до лікаря?

– Тоді розгляньте малюнок і назвіть геометричні фігури, з яких складається пінгвін.

–   Круги, трикутники, прямокутники і квадрати.

–   Скільки квадратів (2), кругів (3), прямокутників (2), трикутників (7)?

–   Яких  фігур найбільше?

–   Трикутників.

Подарунок від пінгвіна

Я називаю продукти харчування, а ви плескайте в долоньки, якщо

названий продукт є корисним.

Риба, чіпси, кефір, цукерки, капуста, морква, торт, каша, фанта,

цибуля, яблуко, пепсі, соняшникова олія, груша.

 

-         І всю цю корисну їжу слід ретельно пережовувати.

ХІV. Підсумок уроку. Домашнє завдання

Прийом «Мікрофон»    

– Чи справдилися ваші очікування від сьогоднішнього уроку?

– Що допомогло нам впоратися з усіма завданнями?

– Яке завдання було найцікавішим?

У вас на партах лежать намальовані яблучка. Якщо ви  вважаєте, що

працювали на уроці дуже добре, то  зафарбуйте його червоним кольором, якщо не дуже – жовтим, а якщо зовсім не постаралися - то зеленим. Наклейте ці плоди на нашу яблуньку.

         Наша яблунька вкрилася чудовими плодами, які свідчать про те, що ми досягли хорошого результату.

Яблучка всіх кольорів надзвичайно корисні для нашого здоров’я. Про це ви зможете прочитати разом з батьками в пам’ятці, яку я вам дарую.

- Давньогрецький лікар Гіпократ виявив зв’язок між здоровою людиною і її характером. Він стверджував, що здорові люди завжди в доброму настрої, менше втомлюються, завжди активні, гарно навчаються. Здоров’я  потрібно  берегти. 

- Добрий лікар Айболить вдячний вам за працю і просить не забувати завжди дотримуватися правил здорового харчування.

- Вдома виконаєте вправи № 459, 460.

 

 

 

 

 


Пам’ятка

Щодня дитині слід з’їдати: 

- 1-2 скибки хліба, 4 печива, 250г каші; 

- 500 г овочів та зелені; 

- 2-3 яблука або 2 склянки фруктового соку; 

- 1 склянка молока чи кефіру, 50-100 г сиру;

 - 80-100 г м’яса, риби чи птиці, 1-2 яйця. 

 

 

Користь яблук

 1. Яблука відновлюють кров. Після великої крововтрати потрібно їсти печені яблука, запечені зі цвяхами. Цвяхи потрібно вимити і перед їжею прибрати. Після такої термальної обробки залізо, яке перейде в яблука, стає органічним і добре засвоюється організмом. 

2. Яблука виводять отрути. Яблука - це натуральний сорбент. Вони багаті пектином - білком, який чистить кишечник, і флавоноїдами, які зв'язують вільні радикали, запобігаючи розвитку пухлин. 

3. Яблука додають сил. Завдяки мінералам магнію, фосфору, кальцію, калію, селену і йоду, а також вітамінам С, В1, В2, РР, Е і А, яблука чудово відновлюють сили після втоми, стресів, при хворобах. Причому весь цей букет зберігається головним чином в шкірці і тонкому шарі м'якоті. Саме тому дієтологи рекомендують ретельно мити, але ні в якому разі не чистити яблука. 

4. Яблука знижують рівень холестерину. Дієтологи відзначили, що двотижнева яблучна дієта знижує рівень холестерину в крові людини аж на 30%! 

5. Яблука очищують зуби. Цими соковитими фруктами можна замінити зубні щітки. І головне, що особливих зусиль для цього не потрібно, достатньо лише з'їсти одне яблучко натщесерце - і зубна емаль природним чином очиститься від нальоту, який скупчився на ній, а в яснах покращиться кровопостачання. 

6. Яблука покращують травлення. У яблуках містяться органічні кислоти: яблучна, лимонна, саліцилова і бор. Завдяки цьому, яблука стимулюють вироблення жовчі і шлункового соку. Отже, одне яблуко за 20 хвилин до їжі - і вовчий апетит під час трапези вам гарантований. 



Создан 15 янв 2016