Відгук про педагогічну діяльність учителя початкових класів ЗОШ І-ІІ ст. с. В’язівне, спеціаліста вищої категорії, «старшого вчителя» Бондарчук Раїси Григорівни




Відгук

про педагогічну діяльність учителя початкових класів

ЗОШ І-ІІ ст. с. В’язівне,

спеціаліста вищої категорії, «старшого вчителя»

Бондарчук Раїси Григорівни

Раїса Григорівна Бондарчук, вчитель початкових класів ЗОШ І-І ст. с. В’язівне, спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель».

Ось уже двадцять три роки вона веде своїх вихованців у країну знань. Професія педагога - її покликання. Без спілкування з учнями, без проведення уроків, бесід, позашкільних занять для неї немає повноцінного життя. До учнів вона йде з відкритою душею, незмінно привітна і доброзичлива, але одночасно вимоглива, що спонукає учнів до систематичних занять і викликає повагу до предметів. Вона захоплює дітей не стільки формою навчання, скільки змістом і глибиною викладу. На її уроках матеріал проявляється якось яскраво, образно, стає доступним і близьким. З перших хвилин уроку і до його закінчення витримується високий темп і змістове насичення. Її учні не знають, що є завдання легші, середні і складніші, вони весь урок розв'язують складні вправи, навіть не підозрюючи про це. Такий рівень складності стає для них щоденною нормою. І, якщо це триває з уроку в урок, із року в рік, то це і є запорукою знань учнів.

Формування творчих здібностей школярів Раїса Григорівна впроваджує  через вирішення проблемних завдань творчого характеру, які включають новизну, що передбачає значні зусилля, спеціальний пошук знаходження нового способу вирішення.  При цьому всі її учні  почувають себе рівноправними учасниками навчального процесу.

Основне своє завдання педагог вбачає в тому, щоб навчити дітей не лише бачити, але й розуміти, не лише розуміти, але й відчувати світ, прагне пробудити творчі можливості школярів. Тому вибирає такі форми і методи, які орієнтовані на навчання без примусу, проводить урок не для учнів, а з учнями, робить його живим, насиченим, таким, що приносить задоволення вихованцям. До цих занять  готує творчі завдання – головоломки, проблемні запитання, які вимагають творчого мислення. Її учні виступають у ролі активних шукачів інформації, дослідників, доповідачів, співбесідників. Вони із задоволенням відгадують загадки, ребуси, кросворди, шаради.

Тому не дивно, що школярі чекають її уроків. Раїса Григорівна створює ту духовну атмосферу, без якої у дітей не може виникнути прагнення до знань, до великої правди життя, постійно відкриває для них щось нове, досі невідоме.

Що ж допомагає їй оптимізувати навчальний процес? Ось деякі штрихи з її уроків.

1. Дошка, підготовлена до уроку. На ній відображені початкові фрагменти багатьох етапів уроку.

2. Добір вправ традиційних і підвищеної складності (навіть для усного розв'язування).

3. Активізація діяльності учнів з перших хвилин уроку.

4. Робота на перспективу, намагання ще в початковій ланці ознайомити на доступному рівні з матеріалом, який глибше вивчатиметься в середніх класах.

5. На уроці постійно проводиться індивідуальна робота з учнями.

6. Протягом уроку біля дошки постійно працюють 2-4 учні. Вчитель бачить кожного біля дошки і весь клас в цілому.

7. Високий темп уроку, ділова атмосфера, без зайвої метушні.

8. Вчитель має достатню кількість дидактичного матеріалу (карток-завдань).

9. Під кінець уроку, коли рівень сприйняття учнів досягає апогею, вчитель розкриває значимість щойно опанованої теми для майбутнього засвоєння матеріалу, наче спонукає до майбутніх відкриттів.

10. Перед дзвінком, якщо дозволяє час, організовує ігрову ситуацію, дає можливість учням позмагатися, одержати позитивні емоції від перемоги.

 

 

 

 

 

                                                                       Директор школи                                  



Создан 20 янв 2016