Опис педагогічного досвіду роботи вчителя учителя початкових класів ЗОШ І-ІІ ст. с. В’язівне, спеціаліста вищої категорії, «старшого вчителя» Бондарчук Раїси Григорівни




             Праця педагога – насамперед напружена праця серця,

 і лише тому,що це праця серця, це й творчість розуму.

В.О. Сухомлинський

 

 

 

 

У дитині природа заклала певний творчий потенціал. Завдання вчителя виявити та розвинути його, навчити дітей не лише бачити, але й розуміти, не лише розуміти, але й відчувати світ, пробудити творчі можливості школярів. Такі завдання поставила перед собою та успішно їх реалізує вчитель початкових класів ЗОШ І-ІІ ст. с. В’язівне Бондарчук Раїса Григорівна. Вона вибирає такі форми і методи, які орієнтовані на навчання без примусу, проводить урок не для учнів, а з учнями, робить його живим, насиченим, таким, що приносить задоволення вихованцям.

Своєю основною метою Раїса Григорівна вважає:

- мовленнєвий розвиток школярів, які б уміли змістовно, зв'язно й стилістично грамотно висловлювати свої думки;

- створення оптимальних умов для розвитку творчого потенціалу особистості, розкриття її здібностей та обдарувань;

- надання учням можливостей творчо самореалізуватися;

- формування духовного світу дитини.

Вчителька  формує творчі здібності школярів через вирішення проблемних завдань творчого характеру, які включають новизну, що передбачає значні зусилля, спеціальний пошук знаходження нового способу вирішення.

         Щоб творчо розвивати дитячу особистість, на кожному з уроків використовує як традиційні, так і інтерактивні форми роботи.

«Головне, - вважає вчителька, - викликати в школярів інтерес до предмета, а потім його постійно підтримувати, розвивати поглиб-лювати». Тому перевагу надає ігровим формам навчальної діяльності, які доцільні на будь-якому етапі уроку. Подорожі, конкурси, казки, турніри, ніби у калейдоскопі, проходять на її уроках. Кожен з них по-своєму допомагають розвивати творчі здібності молодших школярів. Проте добір цікавого матеріалу і цікавий виклад ще не гарантують міцних знань учнів. Засвоєне має стати переконанням, увійти у серце і розум дитини і використовуватися у практичній діяльності. Тому і вчить Раїса Григорівна школярів мислити, порівнювати, аналізувати, робити висновки.

Щоб виробити самостійність у навчанні, вчитель застосовує як групову так і індивідуальну роботу. Підбирає матеріали народознавчого характеру, які є невичерпним джерелом для творчої роботи вчителя та учнів,  використовує завдання, які передбачають всебічний розвиток особистості.

Навчаючи українській мові та читанню,   значну   увагу акцентує на:

-   побудові занять на основі рівноправного партнерства й спілкування в умовах особистісно орієнтованого підходу до дитини;

-   зацікавленні   учня    проблемою;

- на обміні думками щодо опрацьованого матеріалу;

-   на роботі над культурою мовлення;

-   на допомозі дітям в усвідомленні слова, речення як носія емоцій та енергії;

-  на розвитку навичок зіставляти, аналізувати й не боятися висловлювати власні думки.

Раїса Григорівна розвиває творчий потенціал учнів не лише на уроках, а й на годинах спілкування, позакласних заходах, на яких діти мають можливість проявляти свій талант в повній мірі. Вона переконана, що здатність дитини до саморозвитку, її творча активність – головна складова успішного навчання.

Бондарчук Раїса Григорівна бере активну участь у роботі РМО вчителів початкових класів. Вона є переможцем районного і учасником обласного конкурсу «Вчитель року - 2011» в номінації «Початкове навчання». У 2012р. учителька подала свої матеріали на виставку «Творчі сходинки педагогів Волині».

  Раїса Григорівна користується повагою та авторитетом серед колег, батьків вихованців. Люблять свою вчительку діти за чесність, щирість, порядність, високу вимогливість до себе та інших.

 

 

 

                                                   Досвід вивчено і узагальнено методистом  РМК



Обновлен 06 апр 2017. Создан 20 янв 2016